Zorg voor een commercial die een herkenbare situatie oproept
Zorg dat de boodschap makkelijk te begrijpen is en belangrijk is
voor veel mensen
Zorg voor een duidelijke link met het product
Benodigdheden
Zorg voor een rustige sfeer, met een gesproken slogan en een
rustige stem
Recept voor hoge waardering
Ingrediënten
Zorg voor een commercial die relevant, overtuigend, origineel en
vernieuwend is
Diverse emoties kunnen werken (blijdschap, maar ook bezorgdheid)
Voorkom irritatie (bv door humor)
Benodigdheden
Muzikale elementen (soundlogo, jingle/slogan)
Een gesproken slogan zorgt voor een hogere waardering, een
gezongen slogan kan tot irritatie leiden
Recept voor hoge impact
Ingrediënten
De commercial moet met name: relevant, origineel en overtuigend
zijn
Verschillende emoties kunnen werken op impact te creëren, met
name vreugde (blij en opgewekt) en verbazing (verrast)
Benodigdheden
Zorg dat het merk vaak wordt genoemd, met name in het begin van
de commercial
Het persoonlijk aanspreken van de luisteraar werkt positief,
maar voorkom snel spreken en het gebruik van meerdere stemmen.
Zorg dat de commercial een trigger bevat om naar de winkel
(fysiek of webshop) te gaan (bv. met behulp van muzikale
elementen)
Hoe scoort jouw commercial op deze belangrijke KPI's?
Test GRATIS door middel van onze pre-test (Pre Air) hoe je nieuwe
commercial scoort op alle KPI's en ondersteunende elementen die in deze
tool worden besproken.