Een succesvolle radiocommercial scoort hoog op onderstaande KPI’s.
Klik op 1 van deze 3 KPI’s om te zien welke elementen je kunnen helpen om deze doelstelling te behalen.

Wil je enkel de samenvatting lezen van de belangrijkste succesfactoren om deze 3 doelstellingen te behalen? Vind ze hier

Hoge Recall

De luisteraar herinnert zich de commercial en/of adverteerder

Positieve waardering

De luisteraar vindt de commercial leuk

Impact

Na het horen van de commercial wordt de luisteraar getriggerd om actie te ondernemen en/of heeft de luisteraar een positiever beeld gekregen van de adverteerder

Commerciallengte vs. Herkenning

Commerciallengte vs. Waardering

Commerciallengte vs. Impact

Langere Commercials

  • Kunnen een hogere waardering krijgen
  • Worden vaker herkend
  • Scoren hoger op correcte merkattributie
  • Hebben een grotere impact op met name kennis en houding

Kortere commercials scoren beduidend lager op de belangrijke KPI’s.

Bron: InSites Consulting, On AIR & Pre AIR onderzoek 2012-2019, doelgroep 15-54 jaar

Hoe scoort jouw commercial op deze belangrijke KPI's?

Test GRATIS door middel van onze pre-test (Pre Air) hoe je nieuwe commercial scoort op alle KPI's en ondersteunende elementen die in deze tool worden besproken.