Onderstaande elementen dragen bij aan impact op kennis. Onderaan deze pagina kun je voorbeelden beluisteren van commercials met een grote impact op kennis. Klik op een specifieke emotie of eigenschap hieronder in de witte vlakken voor voorbeelden van commercials die goed op deze emotie/eigenschap scoren.

Emoties

Inhoudelijke Kenmerken

  • Hoe vaker het merk wordt genoemd, hoe hoger de impact op kennis
  • Het merk aan het begin noemen kan impact op kennis verhogen
  • Op een normaal tempo spreken en de luisteraar persoonlijk aanspreken draagt positief bij aan impact op kennis
  • Commercials hebben een grotere impact op kennis voor nieuwere merken of nieuwe producten
  • Let op: Korting noemen heeft geen positieve invloed op kennis

Voorbeelden van commercials met impact op kennis

Central Point

On Air

CENTRAL POINT: 80%
(benchmark: 28%)

Fletcher

Pre Air

FLETCHER: 44%
(benchmark: 31%)

Bron: InSites Consulting, On AIR & Pre AIR onderzoek 2012-2019, doelgroep 15-54 jaar