Onderstaande elementen dragen bij aan impact op houding. Onderaan deze pagina kun je voorbeelden beluisteren van commercials met een grote impact op houding. Klik op een specifieke emotie of eigenschap hieronder in de witte vlakken voor voorbeelden van commercials die goed op deze emotie/eigenschap scoren.

Inhoudelijke Kenmerken

  • Vaker het merk noemen verhoogt een positieve houding
  • Persoonlijk aanspreken helpt bij het creĂ«ren van een positieve houding
  • Commercials die een nieuw product vermelden dragen bij aan een positievere houding t.a.v het merk
  • Let op: Het gebruik van meerdere stemmen kan averechts werken op een positieve houding

Voorbeelden van commercials met impact op een positievere houding

Rosada

On Air

ROSADA: 68%
(benchmark: 24%)

Douwe Egberts

Pre Air

DOUWE EGBERTS: 35%
(benchmark: 22%)

Bron: InSites Consulting, On AIR & Pre AIR onderzoek 2012-2019, doelgroep 15-54 jaar